Doorlopende ontwikkellijn

Eén ontwikkellijn van baby tot puber, van 0 tot 13 jaar

Eén team, één missie en één visie: het ontwikkelrecht van kinderen

Onze missie: ontwikkelrecht

Bij PIT vinden we dat kinderen ontwikkelrecht [link naar missie en visie] hebben. Dat vertalen we in een aanbod dat uw kind de beste ontwikkelkansen biedt. U wilt het allerbeste voor uw kind, ook of misschien wel juist op kinderopvang- en onderwijsgebied. Opvang en onderwijs die warm, liefdevol, vertrouwd en uitdagend zijn, met volle aandacht en zorg voor uw kind, zodat uw kind een stevig fundament krijgt voor zijn verdere leven. Maar ook opvang en onderwijs die passen bij uw ideeën en wensen op het gebied van opvoeding en levenswijze [link naar identiteit]. Daarin kunnen we elkaar vinden. Als PIT bieden we uw kind een doorgaande ontwikkellijn van baby tot puber, met activiteiten die we afstemmen op zijn behoeften, in iedere fase van zijn leven, op zijn eigen niveau en in zijn eigen tempo. Dat doen we op onze christelijke kindcentra [link naar kindcentra] waarmee we altijd in uw buurt zitten.

Doorlopende ontwikkellijn

Vanaf de geboorte groeien kinderen en ontwikkelen ze zich spelenderwijs op motorisch, sociaal-emotioneel, zintuigelijk, cognitief en creatief gebied. Met onze doorlopende ontwikkellijn van 0 tot 13 jaar kunnen zij zich optimaal ontplooien in een omgeving waar ze zich prettig voelen. We geven hun niet alleen de juiste bagage om met succes de stap naar het voortgezet onderwijs te kunnen zetten, maar ook een stevig fundament voor hun verdere leven mee.

Om elk kind de beste kansen te bieden om zijn toekomstdromen waar te maken, volgen onze pedagogisch medewerkers, onderwijsassistenten en leerkrachten de kinderen en hun ontwikkeling nauwgezet. Zo weten we welke talenten ze hebben en waarmee we ze kunnen uitdagen en zorgen we voor een goede samenhang in onze dagprogramma’s. Als het nodig is, organiseren wij in overleg met u extra activiteiten, ondersteuning [link naar extra ondersteuning] en/of meer uitdaging [link naar meergetalenteerden] om uw kind verder te helpen. We doen er alles aan om een kind juist dat te bieden wat hij nodig heeft om volledig tot zijn recht te kunnen komen.

Dagprogramma's

Kinderen van 0 tot 13 jaar kunnen bij ons spelen, spelend leren, leren en lerend spelen in een rijke ontwikkelomgeving. Het betekent dat wij hun vanaf hun eerste zes weken een veilige en uitdagende omgeving bieden waarin ze in hun eigen tempo spelenderwijs zichzelf en de wereld ontdekken. Wij zorgen zo voor een goede start waar ze hun verdere leven profijt van hebben. Tot de overstap naar het voortgezet onderwijs is onze inzet dat al onze activiteiten op onze kindcentra goed aansluiten op de ontwikkelfasen en behoeften van ieder kind.