Het jonge kind (0-7 jaar)

Een vliegende start voor de jongste ontdekkers

Uw kind groeit en bloeit spelenderwijs, elke dag is een avontuur.

Programma’s en activiteiten

Een compleet aanbod voor jouw kind

Onze programma’s, van kinderopvang tot peuterspeelgroep, zijn zorgvuldig ontworpen om elk kind te ontmoeten waar ze zijn.
Elke dag bieden wij activiteiten die de verbeelding stimuleren, de sociale vaardigheden bevorderen en het zelfvertrouwen vergroten.

Kinderdagverblijf (0-4 jaar)

Bent u zwanger of heeft u een baby, dreumes of peuter? Zoekt u een veilige en vertrouwde plek voor uw kleintje? Dan heten we jullie graag van harte welkom op ons kinderdagverblijf. Vanuit het ontwikkelrecht van kinderen doen wij er alles aan om kinderen vanaf zes weken tot de middelbare school te laten groeien en bloeien. Dat begint op ons kinderdagverblijf, waar we alle kennis en kunde in huis hebben om met veel inlevingsvermogen en plezier te zorgen voor een optimale ontwikkeling van baby tot kleuter.

Peuterspeelgroep (2-4 jaar)

Vanuit het ontwikkelrecht van kinderen doen wij er alles aan om kinderen vanaf zes weken tot de middelbare school te laten groeien en bloeien. Voor een peuter is er niets leuker dan samen met andere peuters op avontuur gaan, knutselen, binnen- en buitenspelen, eten en drinken en plezier maken. We verwelkomen u en uw peuter dan ook graag. U heeft daarbij de keuze uit onze kinderdagverblijven met dagopvang voor peuters of onze peuterspeelgroepen, al dan niet met VVE-indicatie en verlengde peuteropvang. Hier vertellen we u graag meer over onze peuterspeelgroepen.

Van peuter naar kleuter (3-4 jaar)

Op onze kindcentra komen peuters en kleuters elkaar vaak tegen. Daarnaast bieden we op het merendeel van onze kindcentra verlengde peuteropvang aan voor de oudere peuters. Zij doen allerlei activiteiten samen met de kleuters en maken zo spelenderwijs kennis met groep 1/2. Hierdoor kunnen ze de overstap naar het onderwijs nog makkelijker maken. Voorwaarde daarbij is wel dat deze extra peuteropvang past in hun ontwikkeling.

Onderwijs (4-7 jaar)

Jonge kinderen tot 7 jaar leren razendsnel en steeds weer nieuwe dingen, vooral door te ontdekken en te spelen. Dat stimuleren we doelgericht met allerlei activiteiten die daarbij passen. In groep 1/2 werken we - net als bij de peuters - met thema’s die dicht bij de belevingswereld van de kinderen liggen. We creëren een veilige en uitdagende omgeving waarin de kinderen vanuit zelfvertrouwen en nieuwsgierigheid op ontdekkingstocht gaan en zo spelend leren. Ook zorgen we voor veel beweging, zowel binnen als buiten. Zo kan ieder kind zich sociaal-emotioneel en motorisch, maar zeker in groep 3 ook op het gebied van taal - lezen en schrijven - en rekenen optimaal ontwikkelen.

Buitenschoolse & vakantieopvang (4-7 jaar)

Wij vinden het belangrijk dat onze bso voor de kinderen zo leuk en uitdagend mogelijk is. Met een hecht team van vertrouwde pedagogisch medewerkers doen we er daarom alles aan om uw kind(eren) een gezellige en stimulerende tijd te bezorgen met veel leuke activiteiten. Zodra het onderwijs er ’s middags op zit, starten we met gezamenlijk fruit eten en wat drinken. We praten met elkaar over wat er die dag is gebeurd of over andere zaken die de kinderen op dat moment bezighouden.

Het oudere kind (7-13 jaar)